RSS

Anugerah DIA

Lilypie Pregnancy tickers

tarik nafas separuh

Alhamdulillah...boleh tarik nafas lega separuh.Setelah 3 hari berturut2 exm tanpa henti dapat juga hari ini melepaskan lelah.Tak patut kan rasa lelah dlm menuntut ilmu sbb ilmu takkan habis utk digali smpai kita mati sekalipun..He3..maka tukar ayat.Menceriakan dan merehatkan diri sekejap.Dapat main dengan si kecil Iman ,tidurkan dia,mandikan dia,suapkan makan....hati dah rasa damai.Terima kasih mama iman bagi pinjam Iman!

Mengimbas,ewah mcm dah lama exm nya..3 exm yg dah berlalu ni,ada suka dan ada kurang sukanya.Balik rumah,buka balik buku...

aaaaaa..napa la tadi aku tukar jawapan saat2 5 min terakhir tu.
ala..napa la aku boleh terkonfius soalan mudah cmni...
erk,nape aku boleh salah tanda ni..

Ayat2 normal mainan diri sendiri.Haih la..susah betul nk rasa puas hati kan.Padahal mulut duk cakap,aku tawakal ni sb aku dah usaha da.Tak salah untuk muhasabah agar kesilapan sama berulang lagi tpi kenapa nak bersedih lama2.Susah nak bagi lekat dekat hati n jiwa ni:

" Rezeki awak tu,Allah dah tetapkn!Result awk pun Allah dah tulis siap2 da.Yang Allah nk dari awk USAHA! Faham? Kalau dah usaha semampunya,serah lah kat DIA.DIA dah tengok jerih perit awak tu.Kalau jawapan awk salah tadi,maknanya memang bukan rezeki awak la.Dan lagi satu,mana awak tahu yang awak hilang markah? Hati pemeriksa siapa yang pegang? Allah kan? Berdoa je la sekarang ni.Senang je Allah nk bagi lembut hati pemeriksa tu.Kenapa tak nak yakin dengan ALLAH?"


Wahai diri,sedarlah yang setiap sesuatu di dunia ini bergerak atas takdirNYA!




Baki mendatang penuh cabaran
26.6 - Oral & Clinical OBYN

3.7 - Written Pediatric
4.7 - MCQ Pediatric

6.7 - Oral & Clinical Pediatric 


2 comments:

ImaHanim Zakaria~ said...

good luck inoue...
ensyallah semua brjalan lancar n najah!

InoueRozik said...

hanim!time kasih! ameen ya raab.moga kjyaan milik kita smua!

Post a Comment