RSS

Anugerah DIA

Lilypie Pregnancy tickers

Makan biar sihat

Eh, buah apa kat atas ni.Macam pernah tengok kan..INi antara favorite saya juga ni. Tambah2 time mengandung yang tak berapa lalu nak makan ni.

Saja nak kongsi pasal kurma ni..Kurma segar atau balah atau kurma ciku ni saya kenal melalui mama iman.Mama iman ajar saya makan.Dulu sekadar tengok dekat pasar tapi tak berani beli.Tapi,bila dah cuba sedap pula rasanya dan terus terjatuh cinta.

Balah ni bila nak dimakan saya buangkan kulit dia.Ada orang makan dengan kulit2 sekali.Tapi untuk lebih keselamatan dari segi kebersihannya saya lebih suka buang kulit dulu. Jangan lupa basuh bersih2 dulu tau.

Isinya sebijik rasa macam buah ciku! Kalau beli sekilo sambil duduk2 pun boleh habis.Lagipun elok amalkan makan kurma ni.Kan salah satu makanan sunnah.Selalu kita dengar orang kata kurma kat malaysia berbuah time puasa jek.huhu..

Lagi pulak tinggi kandungan folic nya..alternatif yang best!

Kat malaysia tak tahu la dapat jumpa atau tak.Yang selalu jumpa pun yang kaler kuning harga dalam rm20 /kilo.Cik ayah paling suka makan nih.Tapi yang sebijik macam balah ni belom jumpa lagi.

Pendek je entry ni.Sekadar nK bagi sahabat2 kenal apa itu balah!

Wallahua'lam.