RSS
Daisypath Anniversary tickers

Anugerah DIA

Lilypie Pregnancy tickers

Dia support , saya kuat

Alhamdullillah..sepanjang tempoh yang masih di awal 1st trimester,saya sangat bersyukur dikurniakan suami yang amat memahami dan mengambil berat.

Setiap pagi segelas susu beserta roti siap tersedia ats meja. Susu adalah wajib!uhuk.. Dah tu kain2 dalam machine semua, isteri tak sentuh.Yang angkat yang spin semua abg..saya cuma guna tenaga untuk menjemur sahaja.. Angkat barang 2 semua memang di prohibited oleh abg.

Nak pergi sekolah bekas air isteri diisi penuh takut2 dahaga nanti di univ.Maklumlah tahun 6 kelas paling awl hbis pun asar.Kalau tuisyen pula bawa ke isyak la..

Dekat univ pula bekal satu plastik berisi air kotak, roti ,gula2 ,tak pernah miss walaupun tak specially request.Time isteri lapar lebih terpaksa la cari makanan berat before lecture ditambah pula singgah beli makanan sebelum sampai rumah.ish2..si siterinya tak lalu makan nasi maka terpaksa abg cari.alternative pelbagai.

Pernah sekali abg masak ketam n sotong special untuk saya kerana saya tak tahan bau hanyir ayam dan ikan. Oh demand!

Bab2 buahan jangan disoal.3kilo stok wajib ada.Limau,jambu, epal..semua ada.Nak bagi nutrition paling top class untuk baby dan ibu.

Yang paling syok abg suka baca about pregnancy need dalam internet.Abg jumpa la fakta yang folic acid banyak dalam cereal.Terus abg ajak pi khairuzzaman nak pi cari cereal.Dibelek ditelek setiap label dekat kotak nak cari yg highest folic acid.Bila dah jumpa abg bukan beli
yang 250g or 500g tapi terus dibelinya sekilo! Isteri pun semangat la makan dengan susu ditemani suami sebagai tanda sokongan..

Kalau nak dihitung memang tak terhitung.Itu belum lagi setiap masa abg asyik suruh baring jangan buat apa2 langsung.Kalau dulu ke pasar berdua tetapi sekarang abg asyik pergi seorang takut saya penat nak berjalan dan ditambah rule baru;saya tak dibenarkan bawa barang lebih dari sekilo..huhu..

Allah...itulah cik duk berpesan.Time mengandung kena jaga emosi dan jiwa supaya kandungan sihat.Dan alhamdulillah,hari2 setiap saat saya membawa mujahid kecil ini dipenuhi senyuman dan kebahagiaan. Kalaupun ada masalah yang timbul jadikan ia penguat untuk teruskan hidup dan paling best tengoklah masalah kita sebagai benda positif yang memberi rahmat dalam hidup!

1 comments:

Fatin Rozik said...

gemok la pah nih..haahha

Post a Comment