RSS
Daisypath Anniversary tickers

Anugerah DIA

Lilypie Pregnancy tickers

We Both Like It!

Semalam sempena dengan kepenatan isteri yang berpuasa,abg dengan jayanya telah menyiapkan satu hidangan yang memukau kalbu.

Nasi Mak'loba..

Apa tu? Menurut kata abg,nasi ni ala2 nasi arab dan abg sememangnya belajar dari arab.Saya sendiri tak pernah makan nasi yang mcm ni.Yang pernah saya rasa hanyalah nasi yang dimasak dengan ayam dan susu di rumah ustazah.Nasi Mak'loba ni,atau bahasa senang dia adalah nasi tingkat.




Hah,inilah rupa nasi dia.Nak masak tu bukan main complicated lagi.Dia ni nasi yang kita msak dengan pelbagai campuran di dalamnya.Mula2 abg rebus daging besar2 dalam lebih kurang 2 jam rasanya.Kemudian menggunakan daging dan air rebusan tadi,dimasaknya pula sup untuk tanak nasi kemudiannya.

Dalam periuk lain pula,abg buat base dengan menggunakan bawang yang banyak.Kemudian mula susun layer by layer.Mula2 carrot,then kentang,terung yang semuanya digoreng terlebih dahulu.And then baru daging n beras.Masukkan sup yg dimasak tadi.Tutup dan tunggu dan siap!

Abg memang jadi chef yang superb la semalam.

Dan hari ni,giliran saya pula memasak juadah untuk berbuka.Tak de setara mana.Sederhana yang mampu.

daging masak merah, udang goreng tepung and a pizza from abg's friend yang abg tolong angkatkan barang dia pindah rumah hari ni.



Actually,we both like ,erm looove eating.And we don't mind spending money on food.Buktinya:


load of foodsss


Lucky enough saya bukan jenis yang suka shopping.Weird hah,everytime terpaksa spend money on dress or shoes i felt sad..but that never happen when it comes to foods...


Cik ayah dah bising masa balik darurat hari tu....Control your diet please..he2...tough job~ basikal dah mula berhabuk tanpa kayuhan......

4 comments:

Fatin Rozik said...

pttla bleh mkn byk..org hok jong nengok nih ase nk mutoh..hahaha

InoueRozik said...

bakpo nk muntah plop...ish2

Fatin Rozik said...

doh make byk..mknan tuh nk tubik mula doh..huhu

Peter parker said...

Issues in identifying the verification process in Gdax Support
Is your Gdax account unverified? Well, verified users get supplementary interests and account should be verified for the security purpose. If you don’t know the verification process, you can dial Gdax Support Number and avail the comprehensive process in a stepwise manner so that you can easily remember the solutions and able to achieve it without any impediments. The professionals are always active and have all the tricks and methods to resolve the issue that generates troubles in the verification process of Gdax.
Gdax Customer Support Number
Gdax Phone Number
For more info: https://www.cryptophonesupport.com/wallet/gdax/

Post a Comment